lauantai 19. helmikuuta 2022

Riittääkö makaronilaatikko?

 

Uskallanko olla tahtomatta
uskallanko olla hamuamatta
tahdonko alas tulla
ja onnellinen olla
 
tahdonko luopua
oikeudestani rakastua
tahdonko täyttää päiväni tavoistani
 
tahdonko olla onnellinen
 
tavoittelematta
kuuta taivaalta tai edes sinua,
tahdonko suostua siihen mitä on
vaikka purjehtisivat toiset sivuilta
 
tahdonko olla minä
 
Tahdonko nukahtaa
television auki ollessa,
herätä kun siltä tuntuu.
Tahdonko suuttua
leivänpaahtimelle joka on rikki.
Tahdonko unohtaa soittaa sinulle ja kysyä
mennäänkö kahville. Tahdonko voida hyvin itselleni.
 
Suostunko kantamaan raskaita kauppakasseja
iltapäivän ruuhkassa, kotona odottaessa vain tiskien.
 
Riittääkö minulle päivän uutiset vai käynkö läpi
soittolistat. Riittääkö etten saa kaikkea, sitä käypäistä puseroa.
Riittääkö minulle makaronilaatikko, vaikka toiset söisivät sushia,
entä Tallinan risteily rantalomien sijasta.
 
Riittääkö minulle minun tämä.

Ei kommentteja:

Jokaisella askeleella

  Pidän surun tyytyväisenä ettei se saa muualta ravintoa. Kuljetan mukana. Kellonkin laitan soimaan.