perjantai 15. syyskuuta 2023

Kauneus nousee rumuudesta

(Mä en etsi sua mistään
mut sä oot kaikkialla
ja kaikkien huulilla)
 
tahdoin tehdä elämästä kauniin
kun niin uskoteltiin
kuitenkin ilman syntii
 
toimeen tultiin
kasetit kadotettiin,
laulettiin vain sulosii
kuunneltiin sunnuntait kirkon virsii
 
mä tahdoin unelmii
mä tahdoin naimisiin
mä tahdoin unohtaa
menneet sovittaa
 
mut mä tulin järkiin
mä pakenin hokkuspokkusopuksiin
ja jälleen hukuin oppiin
kertoivat kuinka elää
ettei jää kii
ahdistuksiin
mä ahmin niin
oksensin pitkin rinnanpieluksii
 
kunnes mulle sanottiin
ei oo jumalii
ihmiset tekee vain omii
luovat tarkoituksii
miks sä jäät yksin
ei tarkoitus oo olla totta
vaan elää niin et sä jaksat
 
en usko enää unelmiin
en miehiin en naisiin
tuskin jumaan, itseeni ainakaan
mä romutan mun mielipiteet
mut hukuta en enää viiniin
mä päätin niin,
vaan mä tahdon elää
ilman sua ja kauniista kaukana
 
tahdon irti
tahdon eroon kaikesta hyvästä
jota mulle tuputettiin
itse kun hukkuivat
omiin syntiin
 
älä pyydä mua enää
muuttumaan, mä en aio enää yrittää
mä tahdon rumuuden rimat ylittää
 
mä aion elää, mä en kuuntele sua
mä meen viereistä kaistaa
eikä mikään oo kaunista
vaan kauneus nousee rumuudesta

Ei kommentteja:

Jokaisella askeleella

  Pidän surun tyytyväisenä ettei se saa muualta ravintoa. Kuljetan mukana. Kellonkin laitan soimaan.