lauantai 11. tammikuuta 2020

Kunnes tulee uusi eilinen

Niin minä löysin iloni
kahlattuani kaikki tiet
jotka olin kulkenut
olin tullut lähteille
jolla jo toiset olivat
minä janoinen tulin
ja join heidän kanssansa

olin heidän kanssaan lähteillä
missä kaikki haavoittuneet
tulivat virvoittuneiksi
niin kuin minä sinusta
niin kuin menneisyyttä ei olisi
kuin kuolleet olisivat haudanneet itse itsensä
niin minä ajattelin
ja minä elin kaikki päivät
kaikki surut
kaikki ilot minä koin
minä mietin elämää
kuinka kaikki on salaisuutta
ne suuret teotkin
ovat ihmistä ja kaipuuta
meidän on virvoittuminen
ja uupuneiden auttaminen
antamalla heidän kulkea heidän polkujaan
suojaten heidän selustansa
antaen pisaroita jotta hetkeksi
he nostavat päänsä ja iloitsevat
he kulkevat vielä eilisessä
he maksavat siitä hintaa
niin heidän on hetki vielä tehtävä
kunnes tulee uusi eilinen

Ei kommentteja:

Jokaisella askeleella

  Pidän surun tyytyväisenä ettei se saa muualta ravintoa. Kuljetan mukana. Kellonkin laitan soimaan.